Kinderkameraccessoires, deel I

Wij deden onlangs een grote kinderkamerverbouwing. Hoe dat precies ging lees je hier (klik).

Maar de kamers moesten natuurlijk nog wel een beetje aangekleed dus daar ben ik nu mee bezig. 

Onze jongste, die in maart twee jaar is geworden, heeft een fascinatie voor cijfers. Hij kan tot 20 tellen en hij herkent de cijfers van 1 tot 11. In een winkel of op straat benoemt hij alle prijzen en huisnummers, mal joch ❤️

Toen ik dus deze stof zag bij Van Marieke wist ik meteen dat ik daarvan wat kussenhoesjes voor Cas zijn kamertje wilde maken! 

  

Aan de achterkant kwamen vrolijke appeltjes:

Met de kussens erin sluit de print niet meer helemaal aan, maar dat stoort mij niet. 

Cas is zo dol op zijn kussens dat hij gisteren zelfs zijn geliefde Dikkie Dik ervoor liet liggen! 

  

Toen ik even later het kussen uit zijn bed ging halen trof ik dit aan 😄 

 

Ik naaide ook nog iets voor zijn bed wat ik eigenlijk al had moeten doen toen Rens nog in dat ledikant sliep. 

Bij een hoogslaperledikant hoort eigenlijk een dakje. Alleen zat dat er bij ons niet bij toen we dit ledikant van Markplaats haalden en het was heel (héél) duur om nieuw te kopen. Soms zit er een soort doek over, maar in ieder geval moet er iets overheen zitten om te voorkomen dat het kind uit bed kan klimmen.

Rens is er gelukkig nooit uit geklommen. Ook niet uit lage campingbedjes. Maar Cas klom laatst in Centerparks ’s ochtends wél zelf uit zijn campingbed en als hij dat hier doet valt hij van ruim 1,50 meter hoogte (bovenkant hekje) naar beneden 😱😱

Dus eindelijk heb ik een doek genaaid! Ik zou het eerst met een soort gordijnophanging bevestigen maar heb er nu gewoon linten aan gemaakt. Het is ook nog maar voor een paar maanden waarschijnlijk.  

   Leuk uitzicht toch? Alsof hij elke nacht gaat kamperen!

En ik maakte ook nog maar meteen een bijpassend dekbedovertrekje van die leuke verenstof die ik bij Rijs Textiles heb gevonden.  Je ziet hier ook hoe het doek eruit ziet als zijn bedje open staat.

  

 Cas is helemaal klaar! Op naar de volgende kamer 😊

Een gedachte over “Kinderkameraccessoires, deel I

Geef een reactie

