Bedankt lieve juf!

Fenna gaat naar groep 3. GROEP DRIE!!! Dan is ze dus kleuter af. Gaat leren lezen, schrijven, rekenen en nog veel meer. Voor je het weet wil ze een brommer. En verkering… *hartverzakking krijgt*
Maar voor het zover is, neemt ze eerst afscheid van haar ‘Juffie’. Samen met de andere oudste kleuterjes. Er zijn maar 9 oudsten in haar klas en daarvan gaan er 8 naar groep 3.

Elk jaar wordt er een klassenfeestje georganiseerd waar de juf dan een afscheids- en bedankcadeautje krijgt. Ik wilde wel iets voor de juf maken, maar het moest natuurlijk ook een beetje van de kinderen zijn.
Dus lieten we ze op vrijdag, bij de vrijdagjuf, allemaal met textielstift een tekening maken op een lapje stof en vervolgens naaide ik daar een tas van.

IMG_6164 IMG_6167

Omdat ik er niet bij had gezegd dat ze niet te dicht bij de rand moesten tekenen heb ik het plan een beetje bijgesteld. De lapjes aan elkaar zetten als patchwork ging niet omdat dan een deel van de namen en tekeningen zou wegvallen. Dus streek ik de lapjes met vliesofix op de stof en zigzagde ze daarna nog vast.

IMG_6165 IMG_6166

Ik had deze stof, een pakket theedoeken van Zeeman, vorig jaar al gekocht nadat ik een foto zag van iemand die er een tas van had gemaakt. De tas die ik er van wilde maken is er nooit gekomen, dus nu heeft het toch een goede bestemming gekregen. En de juf blijkt helemaal gek te zijn van ruitjes dus het was een goede gok!

Zelf was ik trouwens gevallen voor de flamingo’s die ik aan de binnenkant heb gebruikt. De tas is omkeerbaar dus als de juf de tekeningen van die vervelende kindertjes even niet wil zien draait ze hem gewoon lekker binnenstebuiten ;-P

IMG_6163

De vrijdagjuf kreeg een pakje papieren zakdoekjes in een leuk hoesje. Voor de afscheidstranen 😉

IMG_6168

En omdat Juffie vlak na het feestje jarig was kreeg zij er ook een, voor in de tas…

IMG_6169

En omdat sommige dingen zich het beste in bulk laten produceren, kregen mijn twee mede klassenmoeders er ook een…

IMG_6170

Bedankt lieve juf Chris en Marjolein! Ik ga heeeeel hard hopen dat Rens volgend jaar bij jullie in de klas zit!

Geef een reactie

