De junglejurk

Fenna heeft een lievelingsjurk. Jammergenoeg is dat er niet een die ik zelf heb gemaakt maar een flodderig, synthetisch ding dat ik vorig jaar op de groei bij Bonprix voor haar kocht.  Ze noemt het haar Junglejurk.

Hij is leuk hoor, en hij staat haar leuk maar ik heb haar laatst toch maar eens gevraagd waarom ze nou juist díe jurk zo graag draagt. 

“Omdat er een jungle op staat en ik speel op school altijd junglemeisje”. Dat klopt, want ze is niet van het klimrek en apenrek af te slaan daar 🙂

Toen ik dus bij Stoffenelf deze tricot tegenkwam was ik meteen verkocht. 

Jungledieren en Hibiscus. Ik ❤️ Hibiscus!!! Die móest ik dus wel kopen voor mijn junglemeisje  🙂

Ik maakte een simpel A-lijn jurkje naar een gratis patroon van Crafterhours dat ik al een tijd geleden op Pinterest vond. Heel makkelijk en snel te maken. Hij zat echt zó in elkaar en het was liefde op het eerste gezicht ❤️

    

Ik overschatte alleen Fenna’s laatste groeispurt en maakte een maat 7-8 die ik vervolgens in de lengte en de breedte moest aanpassen. De volgende, want die komt er zéker(!), wordt dus een maat 5-6. Logisch als je bedenkt dat ze bijna 6 en qua bouw een heel tenger en gemiddeld lang meisje is. 

Ook Fenna is heel blij met haar nieuwe junglejurk!

Ik ben benieuwd welke junglejurk de favorietenrol nu krijgt!

Geef een reactie

