Een babybundeltje

Mijn neef en zijn vrouw hebben pas geleden een prachtige dochter gekregen, Lauren. Mijn moeder vroeg me om een babycadeautje te maken en hoewel ik eigenlijk nooit iets in opdracht maak, kun je een opdrachtgever als je eigen moeder natuurlijk niet weigeren he? 😉

In eerste instantie zou ik alleen een wikkeldeken maken die ook in de autostoel te gebruiken is. Ik gebruikte daarvoor het patroon van de vlinderdeken uit Stof voor Durf het Zelvers. De buitenstof is katoen en de binnenstof is een katoenfleece. Ik heb de deken verder niet gevoerd omdat ik de grootste maat heb gemaakt en ik denk dat deze misschien wel meegaat totdat de baby een jaar is en het volgend jaar misschien wél mooi weer is in mei/juni…

Soms ontdek je een patroon te laat. In mijn geval minimaal twee jaar te laat. En daar baalde ik best een beetje van, want hoe leuk was het geweest om deze voor mijn eigen kinderen te naaien!

Zo leuk en makkelijk!!

Excuses voor de slechte foto’s, ik weet niet waarom ik dacht dat het een goed idee was om ze met zoveel licht/donker verschil en schaduwen te maken. En inmiddels zijn de cadeaus al lang niet meer hier natuurlijk. 

IMG_6202 IMG_6203 IMG_6204 IMG_6206 IMG_6205

Gaandeweg besloot ik nóg een cadeautje te maken. De babyjas uit ‘Zo geknipt’. Ik had nog wat katoenfleece over en voor de buitenkant gebruikte ik dat ene stofje. Dat stofje dat al zo lang in de la ligt en daar bloedmooi ligt te zijn maar nog steeds niet verwerkt is tot een mooi kledingstuk. Dát stofje gebruikte ik. En gelukkig heb ik er nóg 3 meter van want nu ik het in dit jasje zie weet ik zeker dat ik het binnenkort moet gaan gebruiken voor een jurk voor Fenna.

Chinese tekens, kersenbloesems en ‘echte’ gouden accenten. Echt. Heel. Erg. Mooi!!!

IMG_6197 IMG_6198 IMG_6199 IMG_6200

Ik maakte met de naaimachine een maatlabeltje. Het jasje is volgens het boekje maat 68/74 maar ik naaide het volgens mij ruim en bovendien zag ik het niet goedkomen als ik ’68’ moest gaan naaien met mijn machine 😉 

 
Maat 74 dus. Kan ook volgend voorjaar worden gebruikt. En anders in de winter als vestje.

En wéér baalde ik dat ik dit patroon niet veel eerder had ontdekt. Maar geen zorgen, het is géén reden voor nog een baby hoor 😉

2 gedachtes over “Een babybundeltje

Geef een reactie

