Een leuke hobby?

Soms lijkt het alsof je in een wip en een zucht dingen onder je naaimachine vandaan tovert. Maar je moest eens weten wat er soms aan vooraf is gegaan!

Een voorbeeldje…

Rens kreeg laatst op een feestje een zakje knikkers maar Cas The Destroyer had het zakje waar ze in zaten al snel stuk, dus zou ik wel ‘even’ een knikkerzak naaien. Een knikkerzak dus he? Simpeler en meer straight forward dan dat bestaat er niet. Zou je denken…

Ten eerste kon ik niet kiezen welk stofje, dus knipte ik er maar meteen 4. Met het idee dat Rens dan zelf mocht kiezen welke knikkerzak hij het mooist vond en ik er dan meteen 3 op voorraad had om cadeau te doen hier en daar.

Ik naaide naadjes om de tunnels te maken en deed dat meteen in alle vier de stofjes…  

en kwam er daarna pas achter dat mijn tunneltjes zo te smal werden. Omdat je een knip in de stof geeft kun je dat niet heel makkelijk meer oplossen. 

Ik zat daarna , zuchtend en vloekend, een half uur te klooien om een touwtje door een tunneltje te pielen…  

 De tweede knikkerzak zat toen ook al in elkaar maar ik besloot om bij de laatste twee met biaisband een tunnel te maken.  

Een goede oplossing, tenzij… Je in je frustratie de biais aan de verkeerde kant van de stof naait…

Dus tornde ik de hele zooi weer los en deed het opnieuw. En het klusje wat ik in een half uurtje klaar dacht te hebben duurde bijna twee uur ๐Ÿ˜ž 

Uitendelijk heb ik nu wel 4 leuke knikkerzakjes. Rens koos het zakje van Pacman stof, die past bij zijn rugtas.  

Dat is alleen wel het zakje met de krapste tunnel die ik denk ik nog even ga aanpassen. Nog meer werk dus. Oh, en Fenna wil nu natuurlijk ook een knikkerzak!

Naaien… Zรณ’n leuke hobby ๐Ÿ˜‚

3 gedachtes over “Een leuke hobby?

  1. inspinration zegt:

    Ja dat ken ik! Bij de Ishi jurk die ik gisteren naaide bleef het fout gaan, terwijl het echt hele simpele dingen waren. Naad losgetoornt en je dan realiseren dat het toch niet hoefde ect. Achterpand voering met voorkant halslijn geknipt zulk soort frustraties. Extra fijn als het dan af is ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

