Panda’s en flamingo’s

Na de tricot junglestof kwam er een heel mooi stofje wat ik via Etsy in de VS had besteld binnen. Pandaberen, maar dan heeeel veel bij elkaar.   

 Zo’n drukke stof vraagt om een eenvoudig modelletje en omdat ik hou van snel en makkelijk leek me het patroon van de junglejurk perfect!
Omdat dit een katoenen stof zonder rek is zette ik een blinde rits in de zijnaad. De randen werkte ik af met groene biaisband… 

Hmpf… Niet tevreden!

Die rits zat er perfect in. Helemaal onzichtbaar!  

 
Maar die biais… Die maakte dat de randen helemaal wijd gingen staan 😞  

    
 Bij het passen vielen twee dingen op:

  1. De rits was helemaal niet nodig, de jurk ging met gemak aan zonder de rits open te doen. 
  2. De wijd staande biais viel wel mee als ze hem aan had. Soort van…

Ik was sowieso van plan om deze zelfde jurk te maken in de flamingostof waar ik vorig jaar een jurk voor Fenna en een rok voor mezelf van maakte.  

 Het jurkje zat haar niet goed, eerst was het te wijd en veel te lang en na wat aanpassingen was het te wijd en te kort. Dat jurkje heb ik dus aan een andere Fenna gegeven. 

Omdat de stof op was en ik het nog steeds heel mooi vind heb ik het nog een keer besteld. Ook via Etsy in de VS. 

Nieuw plan: katoenen jurkje, zonder rits, afgewerkt met een tricot bies. En dat ging perfect! De bies rekte ik uit tijdens het naaien zodat hij mooi glad langs het lichaam valt.  

   
De achterkant lijkt een beetje scheef zo, maar dat is het niet hoor!

Dus toen het zaterdag zulk mooi weer was konden de flamingomeisjes samen op pad ❤️  

  

Maar… toen keek ik nog een keer naar de pandajurk en waren die biaisjes langs de rand me toch wel een doorn in het oog. 

Ik knipte vlak langs de biais (want geen zin in tornen) en haalde ook maar meteen de rits eruit. Een strook überzachte groene tricot langs de randen en…

Toen had ik deze beauty!!!!    

Door het wegknippen van de biais zijn de schouderbanden smaller geworden en daardoor valt het jurkje zoveel mooier ❤️

Ik heb nog niet echt goede foto’s van de jurk gemaakt terwijl ze hem draagt maar dit jurkje is op dit moment echt mijn persoonlijke favoriet!  

 

3 gedachtes over “Panda’s en flamingo’s

Geef een reactie

