Jong geleerd…

Dit is al een poosje geleden, maar te leuk om niet te delen (vind ik). 

Tijdens een van de warme dagen deze zomer was ik alleen thuis met Fenna. Er waren geen vriendinnetjes om mee te spelen en het zwembad was ze ook wel een beetje zat. Wat nu?

Op de BSO had Fenna die week daarvoor een heel klein kussentje gemaakt. Met naald en draad. Ook kreeg ik met moederdag een luciferdoosje met een vilten hoesje erom waar ze zelf kraaltjes op had genaaid. Hmmm… Idee!

Fenna tekende een knuffel en samen gingen we naar zolder om van die tekening een echte knuffel te maken. 

Ik vertelde dat het buiten warm was he? Heet was het. En op zolder was het misschien nog wel 10 graden heter! Maar wat hadden we een plezier!! Die kleine meid kan al goed met naald en draad overweg hoor. 

Ze koos zelf de stoffen uit een grote zak met restjes die ik altijd bewaar. Ik knipte de onderdelen en toen gingen we aan de slag. 

   
 
Het resultaat van ons gezweet op de bloedhete zolder: 

   
Ik hielp natuurlijk wel, vooral met het in elkaar zetten van de losse onderdelen. Maar Fenna deed ook heel veel zelf!

Wanneer zou ze toe zijn aan haar eerste naaimachine? šŸ˜‰

Geef een reactie

