De last-minute jurk

Vanmiddag gingen lief en ik naar Soldaat van Oranje, de musical. Ik had natuurlijk níets om aan te trekken 😉

Donderdag bedacht ik me dat er nog een mooie stof in de la lag waar ik een jurk voor mezelf van kon maken. Best een beetje kort dag, zeg maar. 

Vanwege de krappe tijd pakte ik een patroon dat ik al klaar had liggen maar waarvan ik wist dat de pasvorm niet helemaal goed was. Op gevoel heb ik de bovenkant wat smaller geknipt (daar zat het probleem de vorige keer. Ik heb die jurk niet eens geblogt toen!) en na het in elkaar zetten nog wat ingenomen bij de mouwtjes en… Toen had ik een jurk! Eentje waar ik zowaar erg tevreden over ben!! 

 Een paar kleine aanpassingen nog. Ik heb het volgende stofje al klaar liggen 🙂

Foto’s van mezelf plaatsen doe ik niet graag, maar op een kledinghanger komt de jurk niet echt tot zijn recht… Dus vooruit, voor deze keer dan. Slechte iPhone spiegelselfies!  Ik was alleen nog niet opgemaakt 😉 

    
   

Beetje jammer van de kattenbak op de foto’s, die krijg je er gratis bij! Onze bejaarde poes weigert achter een klepje te poepen en laat de enige grote spiegel in huis nou precíes tegenover ons open kattentoilet hangen…

Voor Soldaat van Oranje was het een speciale avond. Het was die dag precies vijf jaar geleden dat de voorstelling voor het eerst voor publiek werd gespeeld. 

Wij waren naar de matineevoostelling geweest maar omdat we daarna nog een diner hadden waren alle feestelijkheden al begonnen toen wij naar huis wilden gaan. Er lag een oranje loper waar een fotograaf alle gasten kiekte. Onderweg naar buiten zijn wij gewoon in de rij gaan staan 😄  

Morgen ga ik met vriendin Arianne naar het Stoffenspektakel. Daar vind ik vast nóg wel een stofje voor een jurk voor mezelf!

Een gedachte over “De last-minute jurk

Geef een reactie

