De kerstjurk die nog voor de kerst in de prullenbak belandde… En hoe het toch weer goed kwam!!!

Het moest zo mooi worden… Ze koos de stof zelf uit, ik bestelde het in Amerika. 

Het concept was hetzelfde als de prachtige kerstjurk die ik vorig jaar maakte. Inclusief onderrok met tule. Ik kocht er meteen bijpassende (veel te dure) laarsjes en een vestje bij en ging aan de slag. 

De paspel waar ik zo enthousiast over was omdat het zo subtiel en soepel was bleek al snel een draak om mee te werken… Omdat het zo subtiel en soepel was. Je naait er makkelijk overheen en lostornen is een crime omdat het meteen beschadigt.

Na een hoop gevloek en gestoei met tule en paspel en tornmes zaten de rokken aan de top en had ik iets dat op een jurk leek. Ik was niet overtuigd… Bij lange na niet…  

   
De jurk leek me veel te groot, de rok was scheef, de zakken zaten er niet netjes in en bovendien vond ik de jurk op een saai uniform lijken. Omdat mijn paspop te klein is gaf het op de pop ook geen goed beeld. Het was inmiddels na middernacht dus moest ik wachten tot de volgende ochtend voordat het definitieve vonnis kon worden geveld. Ik had nog stille hoop dat het mee zou vallen maar helaas 😦

Met haar haren nog in out-of-bed coupe trok ze hem aan en…

   
 
    
 
…alles wat ik al vreesde: Te groot, te lang, scheef en saai. Bovendien bleef de stof op de tule van de onderrok hangen als Fenna haar haar handen uit haar zakken haalde. 
In een laatste poging de jurk te redden zetten ik de schaar erin en knipte de top van de rok los. Ik wilde de top smaller maken en de rok er korter en rechter aanzetten. Met frisse tegenzin, totdat…  

   
…ik de runner van de rits trok. 

Ik vrees dat mijn peuter iets vroeger dan ik had gehoopt zijn vocabulaire heeft kunnen vergroten met een flink aantal vloek- en scheldwoorden 😦

Ik ben er klaar mee! Misschien maak ik nog een rokje met het restant van de stof zodat de laarsjes en het vestje toch nog van pas komen maar déze jurk is met een grote boog in de prullenbak belandt.

Edit:

Een paar dagen later (de jurk had ik tóch nog even apart gelegd) probeerde ik het nog een keer en toen kreeg ik na veel gepiel toch de rits gerepareerd!!! Het lijfje nam ik aan de zijkanten een paar centimeter in, de tule laag op de onderrok verdween en de rok werd een paar centimeter korter. Ik voegde wat riemlusjes toe omdat er nog een leuk gouden riempje in de la bleek te liggen en toen… Hadden we dit!!  

    
 Ondertussen was mijn nieuwe paspop gearriveerd, die ik had ingesteld op Fenna’s maten. Dus ik wist vrijwel zeker dat de jurk nu wel zou passen. Toch was het nog even een spannend momentje… Nergens voor nodig want: hij past! En wat is ze mooi ❤️ 

  
  
Broer deed een fotobom, dus toen ook nog maar met beide broertjes op de foto. Mijn mooie kerstkinderen 🙂

2 gedachtes over “De kerstjurk die nog voor de kerst in de prullenbak belandde… En hoe het toch weer goed kwam!!!

Geef een reactie

