Finish February en Maak-het-af-maart!

In mijn vorige blog schreef ik over de grote opruiming in mijn stoffenvoorraad. Ik heb een boel stoffen en fournituren verkocht via mijn Facebookpagina en daar staan nog steeds een paar pareltjes te koop. Ook kreeg ik een paar leuke bestellingen binnen, die inmiddels allemaal af zijn. En ik doopte, in navolging van ‘finish February’ wat ik al op andere blogs voorbij zag komen, de maand maart om tot ‘maak-het-af-maart’ om mijn oneindige stapel onafgemaakte projecten kleiner te maken!

Ik zat niet stil. Wat zeg ik? Ik wóónde bijna achter de naaimachine! Hier een overzicht van alles wat er sinds mijn laatste bericht onder mijn naaimachine vandaan kwam. In vogelvlucht, zonder al teveel uitleg 😉

Ik begon met het afmaken van dit rokje voor Fenna: 

   

Daarna maakte ik de eerste twee jurkjes voor de bestellingen:

   
 

Toen volgde een overhemd voor mijn middelste kind (hier op de foto nog zonder knoopjes) en een kraamcadeau:  

    
    
   

Meteen door naar een jurkje en vestje voor mijn oudste, gevolgd door een rokje voor dezelfde dame 🙂 

      
 

Ter ere van de derde verjaardag van mijn jongste maakte ik een taart en ook voor hem naaide ik een overhemd. Daar mankeerde van alles aan, maar het stond hem schattig. Het kleurde zo leuk bij zijn waterpokken en blauwe oog 😦 Hij heeft helaas weinig gemerkt van zijn verjaardagsfeestje want hij viel van ellende in slaap nog voordat alle visite er was…  

    
  

In volle vaart ging ik door met de bestellingen en naaide tussendoor ook nog een verjaardagscadeau en kostuums voor de balletschool van mijn nichtje… 

    
     

   
Daarna begon ik aan het staartje van de bestellingen. Eén bestelling bestond uit vier kledingstukken. En de laatste was een sportief racerback jurkje in een schattige stof ❤️  

  

Maar ‘maak-het-af-maart’ was nog niet om, dus besteedde ik de laatste avonden weer aan het wegwerken van mijn eigen stapel!

Ons jongste draakje kreeg met kerst een draken-onesie die hem eigenlijk al meteen te klein was. Ik knipte de pijpen eraf en maakte er met een rode boord een grappige trui van. 

  

  

Daarna vond ik in de afmaakbak een strook pauwenstof die ik eerst aan een t-shirt zette om er een jurkje van te maken maar na een snelle passessie knipte ik die er weer vanaf en maakte er met een elastieken band een rokje van.   

  

Met de Cameo sneed ik een mooie applicatie en streek die op een shirtje dat al in haar kast lag. Weer een setje klaar 🙂 

 

En dit jurkje kwam direct daarna. Alleen de hals- en mouwboordjes en de onderzoom moesten daarvan nog. Heel blij met deze! 


Diep, diep onderin de bak lagen nog de geknipte onderdelen van een trui voor Rens, waar bij de eerste pasbeurt nog het een en ander aan bleek te mankeren maar die ik pas van hem terugkreeg na een dag dragen. Kijk dan, ik ging mooi niet in discussie met hem! *lacht* Lekker ding!  
Ik zette later nog elastiek in heup- en halsboord en nu is de pasvorm beter. Rens moet alleen nog een klein beetje in de trui groeien. Mijn vierjarige reuzenkind draagt nu maat 122 maar de trui is maat 128… 

 

Het alleroudste onafgemaakte kledingstuk dat ik deze maand afmaakte was een shirt voor mezelf. Geknipt in DECEMBER 2014(!!!) met het idee het met Oud&Nieuw ’14-’15 te dragen. Bijna anderhalf jaar later kan ik het dan aan… Alleen weet ik niet of ik het nog zo leuk vind. Het heeft echt een hoog winter/Kerst/Oud&Nieuw gehalte. Of in ieder geval is het niet echt zomers… 

Maargoed, het past en ik hang het in de kast voor je-weet-maar-nooit… 

    
 Hemdje eronder misschien…

Er volgden nog twee rugtasjes voor de voorraad, daar moest alleen de tunnel voor het touwtje nog van worden genaaid en touwtjes door worden geregen: 

 

En een hele berg verstelwerk waar ik geen foto van heb. Een pyjamabroek met een los naadje, badjas met een gebroken lusje, BH met een beugel eruit, jas met een gescheurde okselnaad, knuffels met vulling-lekkage, etc. etc. etc. 

De rest van het verstel- recycle- en afmaakwerk heb ik eens heel kritisch bekeken. Ik vond nog twee kledingstukken die het afmaken waard zijn. De rest ging in de prullenbak of naar de kringloop. Zo ruimt het hier steeds verder op, héérlijk!

Nog niet helemaal klaar dus, maar wel heel erg opgeschoten. De laatste dingen schuif ik door naar ‘Af-in-april’ 😉

En ondertussen blijf ik nog even bestellingen aannemen. Op mijn Facebook pagina daarover meer informatie!

Een gedachte over “Finish February en Maak-het-af-maart!

Geef een reactie

