Mijn nieuwe werktas ❤️

Mijn nieuwe liefde ❤️

Soms zijn er van die stoffen die meteen je aandacht hebben. Zo zag ik Heel. Lang. Geleden. dit bericht voorbij komen en hoewel ik niet meteen fan was van de kleuren in deze stof was ik wel helemaal weg van de prachtige kraanvogels.

 

Stof met vogeltjes… I like ❤️

Fenna vraagt me wel eens waarom ik áltijd stof met vogels koop. Blijkbaar valt het op 😉

Dus toen ik, ook alweer een hele tijd geleden, in mijn favoriete stoffenwinkel op AliExpress (ja ja, ik weet het…) diezelfde stof in andere kleuren tegenkwam was het wél liefde op het eerste (tweede) gezicht!!!

Blauw, petrol en gouden accenten:


Zo mooi 😍

De stoffenjunk in mij nam meteen bezit van mijn klikvinger en ik bestelde drie panelen, zonder echt een bestemming of project in gedachten te hebben.

De stof kwam, ik waste en streek het en het belandde in mijn stoffenlade. Om daar een hele tijd in te blijven liggen…

Ongeveer hetzelfde gebeurde met het Portugese kurkleer dat een tijd geleden ineens op verschillende blogs begon op te duiken. Kijk maar eens hier, en hier, of hier.
Ook dat vond ik op AliExpress, maar werd verzonden vanuit Spanje. Ik heb het in verschillende kleuren. De naturel variant heb ik al een paar keer gebruikt voor kleine etuitjes, riempjes aan een clutch of de lipjes aan dit mandje.

Toen ik de combinatie van mijn lichtblauwe kurkleer en de stof met de kraanvogels een keer per ongeluk naast elkaar hield was het idee voor een tas geboren. De kleuren van de bomen en het kurkleer waren een match made in heaven. Zo mooi! 

Met filter, omdat de blauwe kleur van het leer niet goed overkwam.

Ik heb toen ook direct de fournituren besteld: tassenband, magneetsluiting, dopjes voor de bodem en decovil om de stof zo stevig te maken dat het rechtop zou blijven staan.

Dat moet in juni geweest zijn…

In augustus knipte ik het leer, de stof en de versteviging…

En nu is het oktober! Soms zijn er dingen die ik heel graag wil maken maar steeds voor me uit blijf schuiven omdat ik denk dat het heel veel, of vervelend werk is. Deze tas was zo’n ding, maar ik had echt een tas nodig waar ik mijn spullen voor het werk gewoon in kon laten zitten en die groot genoeg was voor mijn witte jasje, lunch, dagelijkse-dingen, etc. Dus begon ik er begin deze week eindelijk eens aan.

Ik heb nog niet veel echte tassen gemaakt en ik ben er dus ook niet echt handig in. Decovil had ik nog nooit gebruikt, maar dat is dus een soort buigbaar karton wat je op je stof strijkt om het echt heel stevig te maken. Ik heb het ook op het kurkleer gestreken omdat dat de onderkant van de tas moest worden en ik wilde dat de tas goed zou blijven staan. Achteraf was dat misschien niet nodig geweest. Ik weet het niet..

Wat ik wél weet is dat ik de tas bijna niet meer omgekeerd kreeg toen ik hem eenmaal had genaaid. En toen ik hem eenmaal met de goede kanten naar buiten  had, zag ik dat de paspel niet goed vastzat en toen moest ie weer terug. En daarna wéér teruggedraaid. Het zweet stond op mijn rug 😅

Het ritsvakje aan de voorkant is klein, want dat maakte ik van een restje van het leer. Precies groot genoeg voor mijn sleutel!

De stof voor de voering is van Michael Miller en lag ook al een tijdje in mijn la. Ik had eigenlijk nog geen bijpassende voeringstof in gedachten, maar ik vond dit wel een mooie match. 


Ik was nog iets van plan met ritssluitingen, en een ritsvak aan de binnenkant maar ik was er zo klaar mee. Het is goed zo. Er komt alleen nog een magneetsluitinkje aan de bovenkant zodat de tas niet helemaal open blijft staan. 

Of de tas heel praktisch is, moet ik nog zien. Hij is vrij diep en smal. Maar voorlopig passen alle spullen die ik meeneem naar mijn werk er met gemak in. 

Ik ben er blij mee. Hij is zo mooi ❤️

Links dag/zonlicht, rechts kunstlicht

En die twee andere panelen? Die zouden nog wel eens een kerstjurk voor Fenna kunnen worden!

3 gedachtes over “Mijn nieuwe werktas ❤️

Geef een reactie

