Als ze zelf mag kiezen…

Lades vol met stoffen heb ik. Sommige stoffen gekocht met een doel, andere gewoon omdat ik ze mooi vond. De meeste stoffen koop ik met de kinderen (met name Fenna) in mijn achterhoofd en maar heel soms koop ik iets voor mezelf. 

Laatst mocht Fenna zelf stoffen uit mijn voorraad kiezen, ze had wat nieuwe rokjes nodig. Van alle stoffen die ze mooi vond, was er eentje veruit favoriet. Eentje die ze telkens weer pakte en besloot dat dat een jurk moest worden. 

Uiteraard was het een van de stoffen die ik ooit voor mezelf had gekocht… niet dat ik er al meteen concrete plannen voor had, maar ik had toch niet verwacht dat Fenna voor deze zou kiezen. 

Achteraf vind ik het een hele goede keuze van haar! Deze kan in zomer en winter gedragen worden. Omdat de stof heel dun en glibberig is heb ik een volledige wikkeljurk gemaakt. Ik had dit patroon al eeuwen liggen maar nog nooit gebruikt. Ik denk dat het maar vaker uit de kast moet komen 😊

Fenna zei laatst eens dat ze het zo vervelend vond als ze geen zakken in haar kleding heeft. Dus die heb ik zelf toegevoegd. Ook de bies langs de mouwen en de panden heb ik zelf toegevoegd. 

En hij werd helemaal goedgekeurd! 

Een gedachte over “Als ze zelf mag kiezen…

Geef een reactie

