Zomerjurkenvaderdagbabycadeautjesenzovoort

Ik heb het hier een beetje verwaarloosd de laatste tijd. De meeste dingen die ik maak plaats ik op mijn Facebookpagina maar ik zal wat beter mijn best gaan doen hier ook 😉

Alle dingen in dit bericht hebben ook op FB gestaan, maar ik zal hier een korte samenvatting geven. 

Moet ik het nog zeggen? De foto’s zijn (alwéér) van prutkwaliteit 😆

Mijn oudste groeide uit veel van haar zomerjurken, die was dus toe aan iets nieuws. Lange jurken stonden hoog op haar verlanglijstje: 

Deze eerste versie beviel zo goed dat ik er meteen nog eentje maakte. Ik wilde per se blauw/rood gestreepte biesjes en kon die tricot alleen in België vinden. Toch ben ik blij dat ik het daar heb besteld, het geeft de jurk net iets extra’s vind ik! 

En ze kreeg ook nog een kortere zomerjurk, van stof waar ik zelf helemaal weg van ben ❤️

Het was vaderdag en de kinderen en ik maakten samen een dubbelzijdig draagbaar BBQschort voor onze grill master: 


Fenna heeft al voor de derde keer een juf die een baby krijgt in de zomervakantie. Samen maakten we een cadeau. Fenna hielp met stof knippen en naaide samen met mij een deel van het jasje in elkaar. Juf was erg blij 🙂

Fenna wilde wel een joggingbroek van diezelfde stof. Die heb ik gemaakt, maar hij is haar toch net iets te kort. Gelukkig hebben we kleine Cas nog, voor hem hoef ik alleen de bovenkant iets korter en smaller te maken. 

De juffen krijgen dit jaar als afscheidscadeau/bedankje een lantaarntje met daaraan een zelfgemaakte dromenvanger. 


Klik HIER voor meer foto’s en het patroon daarvan. 

Op het zomerfeest met thema “De wereld rond” wilde Rens graag zijn franse baret op. Daar moest natuurlijk een t-shirt met een frans tintje bij: 

En voor mezelf heb ik van de lichtste, soepelste en zachtste tricot ooit een fijne rok gemaakt. 


Dat was het geloof ik wel. 

Vanmiddag ga ik naar de stoffenbeurs in Amsterdam met vriendin Crearies, van Bellefien. Ik denk dat ik daarna ook vast weer wat nieuwe ideeën (en stoffen) heb 😉

Een gedachte over “Zomerjurkenvaderdagbabycadeautjesenzovoort

Plaats een reactie